14 Kasım 2012 Çarşamba

KOHLERİA BAKIMI

Bu şirin ve narin bitkiler ülkemize yavas yavas adapte olmakta ve pek çok kişiye firmamız ile sahip olmaktadır. Kohlerianın çeşit seleksiyonu üzerinde bazı ülkelerde ciddi çalışmalar var. Kohlerianın yakın zamana kadar çiçek renkleri ağırlıklı olarak kırmızı oluşturmaktadır ama günümüzde artık diğer farklı renklerde yer almaktadır. İyi bakıldıgında bolca çiçek acma özelliği ile yetiştiricisine tüm güzelliğini sunabilmektedir.
Gelelim Kohleria bitkisinin genel bakım bilgilerine:

Toprak İsteği; 
Kohleria gevsek, süzek ve besin maddesi bakımından güzel olan olan toprakları sever. Sıkısık çok su tutan topraklardan hoşlanmaz aşırı ve uzun süre nemli kalan kökleri zarar görür ve müdahale edilmezse bitki kaybına kadar devam eder. Karışım içerinde torf , cocopeat, perlit ve kemik unu  eklenir. Karışım oranları  3-1-1,5 olarak yapıldıgı takdşrde ideal bir toprak karışımı yapılmıs olmaktadır.  

Su İsteği;  
Kohleria bitkisi aşırı sudan hoşlanmaz, düzenli sabit sulama yeterlidir. Genelde en sıcak günlerde bile toprak yapısına bağlı olarak 2 günde bir sulama yapılabilir. Bitkinın susuzluga karşı tahammulu  iyi denilebilir. Aşırı sulamalarda bitkinin kökü ve rizomları zarar görebilmektedir. Bu tarz aşırı sulamalardan kacınılmalı ,boyle bir durumla karşılasırsak topragını bir an once kurutma yoluna gitmeliyiz. Sulamayı menekşedeki gibi tabaktan yada bitki dibinden vermeliyız. Yapraklara su değmesi halinde güneş yanıkları ve mantarı hastalık olusumu baslayacaktır 

Güneş İsteği;  
Kohleria bitkisi güneşi ve sıcağı sever, yetişkin olanları. Aslında yeni fidelerde sever ama su ayarını ilk etapta kontrol edemeyeceğimiz için yeni fideleri yarı gölge yerlerde yetiştirmek en idealidir. Yetişkin bir kohlerianız var ve çiçek açmıyorsa 2 nedeni vardır. 1. yeterli güneş almıyordur( sürekli olarak değiştirmeniz gerekebilir ), 2. ise calsiyum eksikliği vardır (bunuda gübrelemede anlatacağım).

Sıcaklık İsteği;  
Bitkinin sağlıklı gelişimi için 20-35 derece arası ideladir ve 15 derece üstünde filizlenmeler başlar. Kısın sıcaklıgın düşüşüne göre üst aksam ölebilir. Bu durumda saksıyı sulamadan seri bir ortamda saklamakta fayda vardır. 

Gübre İsteği;  
Kohleriaların bol çiçek açması için gerekli olan ihtiyac kalsiyumdur, bu ihtiyacıda kemik unu ile karşılayabilirsiniz. Kemik unu içindeki kalsiyum oranı %25 tir. Bundan ötürü kohleria rizomunu yada bitkiyi dikerken sadece kök bölgesine 1 çay kaşıgı kemik unu serpiştirilir. Bu işlem Nısan- Ekim arasında 3 ayda bir olacak şekilde uygulanır. Bitkinin geri kalan ihtiyacları için yarasa gübresi kullanılması yeterli olacaktır.

Budanması ve Çoğaltılması;
Rizom olarak diktiyseniz toprak üstünden yaklaşık 3 cm kadar yüksekten budayabilirsiniz.
Çoğaltılması, yaprak, tepe çelikleri, rizomla yapılmaktadır

Hastalıkla Mücadele;  
Belirli bir hastalık etmeni yoktur...


Bol çiçekli günlere ...








31 yorum:

  1. Blogun hayırlı olsun..görmemişim..böylesi de iyi...bilgilerini bir noktadan aktarmak iyi olmuş yani..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim abla. Gec bile kaldım aslında, hâla da kalıyorum içerik eklemede

      Sil
  2. bu renkli kohleria çeşitlerinden elinizde var mı?

    YanıtlaSil
  3. kalsiyum ihtiyacı için kemik unu şart mı? kalsiyum tabletleride kullanabilir miyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtayi hasladiginiz suyu verin ve haslanmis kabuklari un gibi yapip diplerine atin

      Sil
  4. Ben Japon küpesini çok seviyorum bulamiyom birtürlü satiyormusun fiyati nedir elinizde hangisinden var

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Size yardımcı olabilirim bende kohleria Eriantha mevcut osmannalper38@gmail.com

      Sil
    2. merhaba kohlera cıcegı hagı renklerı var degısık renkler varmı

      Sil
  6. Merhaba kohleria satın almak istiyorum nasıl ulaşabilirim size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) ben de satışını yapıyorum. caglarb0334@gmail.com adresine mail atabilirsiniz.

      Sil
    2. merhaba kohlera cıcıgı hangı renklerı var

      Sil
  7. Bende kırmızı pembesi var bakımı kolay çok çabuk fideler yapabiliyorum bir yapraktan dört kök bile yaptim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrba ben cok istiyorum rica ediyorum benimle paylasabilir misiniz. lütfen . cvp bekloyorum

      Sil
  8. Kemik ununu nereden bulabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba kohlera ebruli çicginiz varmi

    YanıtlaSil
  10. Bende kırmızı pembe var bakımı çok kolay menekse gibi yapraktan çoğalttım kocaman oldu bile

    YanıtlaSil
  11. Merhaba yaprakları da küçük beyaz böcek oluyor buda çiçekleri öldüyor ,tarcın denedim olmadı acaba sirke püskürtsem olurmu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilaçlama yapmadıktan sonra sonuc almanız oldukca zayıftır

      Sil
    2. Bendede kohleria çeşitleri var yarasa gübresi kullanıyorum

      Sil
  12. merhabalar. kohlera çiçeğim biranda kopmuştu başından tekrar diktim bende. böyle küçücük fide gibi oldu ama uzun zamandır hiç boy atmıyorda. öyle kaldı. nasıl büyüyecek bu. 15 günde çiçekler bayaa boy atarken benim çiçeğim cansız küçücük kaldı. yumurta kabuğu koydum toprağına ama başka neler yapabilirim. birde sıcak ortamı sever demişsiniz. malum havalar çok soğuk hafif jelatinle kapatıp delikler vs açsam işe yarar mı nolur yardım edin.

    YanıtlaSil
  13. Selam köklere almak isterim sizde satış var sanırım iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  14. Bendede 4 renk var rizomlari pet bardaga diktim olurmu

    YanıtlaSil
  15. Satın almak istiyorum fiyat nedir

    YanıtlaSil
  16. Benimde kohlera çiçeğim var onu nasıl cogaltabilirim

    YanıtlaSil
  17. Merhaba ben pembe renk istiyorum kargo ile fiyati nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, kohleria üretimlerimiz yeniden baslıyor. Satıslarına yaz sonu gibi baslayacağız

      Sil
  18. Kohlera cicegi almak istiyoruz yardimci olabilirmisiniz lutfen

    YanıtlaSil
  19. Kirmizi kohlera istiyorum

    YanıtlaSil

BİTKİYE DAİR HERŞEY